Kris Martin

Bibliography

  • 2015

  • 2014

  • 2013

    • Michael Stoeber: Der Idiot ist mein Held. Ein Gespräch mit Michael Stoeber, in: Kunstforum International, Volume 224, Oct. – Dec. 2013, pp. 195 – 205.

    • Els Fiers: Kris Martin, in: Knack Focus, 23. October 2013, No. 43, p. 55.

    • Thomas Olbricht. FORGET-ME-NOT, Ed. Thomas Olbricht, Neustadt/Wstr. 2013, pp. 316-325.

    • Harriet Baskas: Invisible Art, in: Hidden Treasures. What Museums can’t or won’t show you, Ed. Harriet Baskas, Guilford, USA 2013, pp. 68-70.

    • 50 under 50, The next most collectible artists, in: Art+Auction. The international magazine for art collectors, June 2013, p. 128.

    • Derek Frech / Alison Feldisch: Doppelt halt besser, in: Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, July 28 2013, No. 30, p. 34.

    • Kristin Danger: Kris Martin, in: Von Picasso bis Ai Weiwei. Die Wiederentdeckung der Keramik in der Kunst, Ed. Martin Henatsch, Neumünster 2013, pp. 178-179.

    • Ann-Katrin Günzel: Do Not Cross The Red Line. Kunst im Kirchenraum und Kris Martin, in: nicolai. Zeitungsmagazin für Kunst, Kultur, Design und Architektur, February - April 2013, p.19.

    • Lieven Van Den Abeele: Mandi: L’ Éternal Adieu de Kris Martin, in: Septentrion, Arts, Lettres et Culture de Flandre et des Pays-Bas, Issue 42 / Trimester 1, 2013, pp. 20-25.

    • Michael Stoeber: Kris Martin, in: artist Kunstmagazin, Issue No. 94, Februray – April, 2013, pp. 46-53.

    • Boris Pofalla: Alte Meister, von Neuen geliebt, in: Monopol. Magazin für Kunst und Leben, 01/2013, p. 28.

  • 2012

    • BRIGHT. Typography between Illustration and Art, Ed. Jan Kiesswetter, Slanted c/o MAGMA Brand Design, Cologne 2012, p. 305.

    • Kris Martin. DO NOT CROSS THE RED LINE, Ed. Christian Nitz, Guido Schlimbach, Cologne 2012.

    • Harriet Zilch: Kris Martin, in: Goldrausch. Gegenwartskunst aus, mit oder über Gold, Ed. Kunsthalle Nuremberg im KunstKulturQuartier und Villa Merkel, Galerien der Stadt Esslingen am Neckar, Nuremberg 2012, pp. 138-143.

    • Micaela Cecchinato: Schlaglichter der 4. Berlin Biennale für zeitgenössische Kunst. Lebenswelten von Künstlern und Besuchern, Wiesbaden 2013, pp. 33-36, 39-47.

    • Sint–Jan, Ed. Jan Hoet, Hans Martens, Belgium 2012, pp. 154-159.

    • Barbara J. Scheunemann: Was ein Punkt alles kann – Einführung in die Ausstellung Punkt.Systeme, in: Punkt.Systeme. Vom Pointillismus zum Pixel, Ed. Reinhard Spieler, Barbara J. Scheunemann, Berlin 2012, pp. 20, 32.

    • Daniel Morgenthaler: Kris Martin – Dem Leben ins linke Auge schauen, in: Kunstbulletin 7-8/2012, pp. 34-41.

    • Marc Dubois: Creatie is het transformeren van wat al bestaat. Over het werk van Kris Martin, in: Kunsttijdschrift Vlaanderen, No. 341, Jun 2012, pp. 167-170.

    • Feli Schindler: Totenkopf eines Lebenden, in: Tages-Anzeiger, Thursday, June 7 2012, p. 27.

    • EVERY DAY OF THE WEAK, Ed. Volker Adolphs, Susanne Figner, Madeleine Schuppli, Berlin 2012.

    • Gareth Harris: Going to absurd length. First major survey of Belgian artist, in: The Art Newspaper. No 232, February 2012.

    • Geert van der Speeten: Een vinder (en een zoeker), in: De Standaard, May 11 2012.

    • Sandra Danicke: Wann platzt die Bombe? in: Kunst versteht keine Sau, Ed. Belser, Stuttgart 2012, pp. 50–53.

    • Swantje Karich: Kris Martin in Bonn. Kafkas Käfer trifft keine Idioten, in: Frankfurter Allgemeine Zeitung, February 1 2012.

    • Honigkorb: Kris Martin in Bonn und Duisburg, in: Frankfurter Allgemeine Zeitung, Jan 27 2012, No. 23, p. 37.

    • Sandra Danicke: Was im Kitschhügel steckt, in: Süddeutsche Zeitung, No. 50, February 29 2012.

  • 2011

    • Jana Gioia Baurmann / Silke Weber: Aus dem dunkeln schöpfen, in: Klartext. Wach, No. 25, p. 20.

    • Swantje Karich: Überfluss könnte doch genug sein, in: Frankfurter Allgemeine Zeitung, December 3 2011, No. 282, p. 39.

    • arkhaiologia. Archäologie in der zeitgenössischen Kunst, Ed. Dolores Denaro, Nuremberg 2011, pp. 122–125.

    • Jens Hoffmann, Adriano Pedrosa: Eine Rückkehr zur Ausstellung an sich. Susanne Boecker im Gespräch mit den Kuratoren der 12. Istanbul Biennale, in: Kunstforum International, Band/Volume 212, November/December 2011, pp. 230–231.

    • Dogodek. The Event. The 29th Biennial of Graphic Arts, Eds. Peter Kisin, Beti Žerovc, Ljubljana 2011, pp. 206–207.

    • Die Kunst der Entschleunigung. Bewegung und Ruhe in der Kunst von Caspar David Friedrich bis Ai Weiwei, Ed. Markus Brüderlin, Ostfildern-Ruit 2011, pp. 221, 230.

    • Luc Vanackere, Ann Geeraerts: Sleeping Beauties, Oostkamp 2011, pp. 26–29, 78, 122–123.

    • Jacqueline Nowikovsky: $ 100.000.000? Der Wert der Kunst, Vienna 2011.

    • Wunder, Eds. Daniel Tyradellis, Beate Hentschel, Dirk Luckow, Cologne 2011, p. 186.

    • Susanne Schreiber: Unerwartetes für Auge und Geist, in: Handelsblatt, No. 175, p. 74–75.

    • The Anxiety of Photography. Ed. Aspen Art Museum, Aspen 2011, pp. 71–72.

    • Collection Vanmoerkerke, Brussels 2011, pp. 166–167.

    • Daniel Kothenschulte: Flämischer Barock, in: Monopol, Special Issue DC Open, September 2011, pp. 18–27.

    • Rachel Wolff: A Homage to a Homage. Destruction at Its Core, in: The New York Times, April 10, 2011, p. 20.

    • Timothée Chaillou: Flemish Masters. That’s life à New York, in: Hart International #84, July 14, 2011.

    • Melanie Gerlies: Art Basel: a fair for all weathers, in: The Art Newspaper, No. 225, June 2011, p. 109.

    • über dinge, Ed. kunsthaus muerz, Mürzzuschlag 2011, pp. 22–23.

    • Ein Rundgang durch zeitgenössische Kunst, in: Artinside, Summer issue 2011, p. 15.

    • Frenologia della vanitas. Il teschio nelle arti visive, Ed. Alberto Zanchetta, Truccazzano 2011, pp. 33, 36.

    • Een paard vrijlaten in het veld, Eds. Jan Lauwereyns, Kiwao Nomura, Ghent 2011, pp. 7–10.

    • Sebastian Frenzel: Jenseits der weißen Zelle, in: Monopol, July 2011, pp. 14–15.

    • Michael Petry: The Art of not making. The new artist/artisan relationship, London 2011, pp. 62, 76, 101.

    • Nancy Durrant: The Shape of Things to Come, in: The Times, May 27, p. 15.

    • Touched. 6th Liverpool Biennial, Ed. Liverpool Biennial of Contemporary Art, Liverpool 2011.

    • La Part Manquante, Ed. STartE, Paris 2011, pp. 34, 38–39.

    • Janine Cirincione: Around the world in 80 days: Peripatetic Collectors Monique and Max Burger, in: The Art Economist, Volume 1, Issue 2/2011, pp. 51–55

  • 2010

    • Michael Wilson: Kris Martin, in: Under Destruction, Eds. Gianni Jetzer, Chris Sharp, Roland Wetzel, Berlin 2010, pp. 86–89.

    • Idiot Chapel, Eds. Kris Martin, Wim Goes Architectuur, Ghent 2010.

    • Simon Leenknegt, Ine De Jonge: Dit is mijn werk. Denk ik och, in: schamper. Het Studentenblad van de Universiteit Gent, December 6, 2010, No 496, pp. 26–29.

    • Roberto Ago: Kris Martin. L’Oggetto, in: Flash Art, No 280, February 2010, pp. 92–94.

    • When will they finally see the power of drawing, Ed. Geukens De Vil Contemporary Art, Antwerp 2010, pp. 80–81.

    • Chin-Chin Yap: A History of violence, in: ArtAsiaPacific, Issue 71, November/December 2010, p. 68.

    • Hans-Dieter Fronz: Die Bombe, die explodieren wird, in: Südkurier, November 23, 2010.

    • Ossian Ward: Kris Martin, in: The Art of Tomorrow, Eds. Laura Hoptman, Yilmaz Dziewior, Uta Grosenick, Berlin 2010, pp. 222–225.

    • Let’s dance, Ed. Musée d’art contemporain du Val-de-Marne, Vitry-sur-Seine 2010, pp. 132–135.

    • Henry Werner: Modern Art for Sale. Die bedeutendsten Kunstmessen der Welt, Düsseldorf 2010, p. 56.

    • Unsichtbare Schatten. Bilder der Verunsicherung, Ed. MARTa Herford, Bramsche 2010, pp. 25, 122–125.

    • Exhibition Exhibition, Ed. Michele Abate, Milan 2010, pp. 32, 72.

    • Yesterday will be better, Ed. Madeleine Schuppli, Bielefeld/Leipzig/Berlin 2010, pp. 156–162.

    • Kupferstichkabinett. Between Thought and Action, Ed. White Cube, London 2010, p. 19.

    • Larger than Life. Stranger than Fiction. 11. Triennale Kleinplastik Fellbach, Ed. Kulturamt der Stadt Fellbach, Fellbach 2010, pp. 164–165.

    • Swantje Karich: Neuer Düsseldorfer Rhythmus, in: Frankfurter Allgemeine Zeitung, July 10, 2010, p. 33.

    • Lebenslust & Totentanz. Olbricht Collection, Eds. Wolfgang Schoppmann, Hans-Peter Wipplinger, Cologne 2010, p. 98.

    • Human Condition. Mitgefühl und Selbstbestimmung in prekären Zeiten, Eds. Adam Budak, Peter Pakesch, Cologne 2010, pp. 40–45.

    • Neugierig? Kunst des 21. Jahrhunderts aus privaten Sammlungen, Ed. Kunst- und Ausstellungshalle der Bundesrepublik Deutschland, Bielefeld/Leipzig/Berlin 2010.

  • 2009

    • Moby Dick, Ed. Jens Hoffmann, New York 2009, pp. 80–81.

    • Heidi Zuckerman Jacobson: steal is easy, in: Beg Borrow and Steal, Eds. Juan Roselione-Valadez, Rubell Family Collection, Miami 2009, pp. 10–15, 164.

    • Earth. Art of a changing world, Ed. Royal Academy of Arts, London 2009, p. 44.

    • Silent, Eds. Shoko Kobashi, Hiroshima City Museum of Contemporary Art, Hiroshima 2009, p. 24.

    • Stewart Oksenhorn: Other sides of the mountain, in: Aspen Times Weekly, December 13, 2009, p.17.

    • Was ihr wollt. Dinge, die uns glücklich machen, in: Monopol, October 2009, p. 24.

    • Heaven. 2nd Athens Biennale, Ed. Theophilos Tramboulis, Athens 2009.

    • Lindsay Pollock: Gravitas is good. Contemplative works set the tone for the fair, in: The Art Newspaper, Frieze Art Fair, October 14, 2009.

    • Frieze Projects and Frieze Talks 2006–2008, Ed. Rosalind Furness, London 2009, p. 54.

    • Domeniek Ruyters: Kunst met een boodschap. Juan Gaitán over Morality in Witte de With, in: Metropolis M, No 5, October/November 2009, pp. 92–96.

    • Karlyn de Jongh: I Want Your Imagination. A Conversation with Kris Martin, in: Sculpture, No. 8, October 2009, pp. 24–29.

    • Karlyn de Jongh: Kris Martin, in: Personal Structures. Time, Space, Existence, Eds. Sarah Gold, Karlyn de Jongh, Peter Lodermeyer, Cologne 2009, pp. 248–251.

    • Peter Eleey: Kris Martin, in: The Quick and The Dead, Ed. Walker Art Center, Minneapolis 2009, S./pp. 246–247.

    • Jens Hoffmann: Kris Martin, in: Vitamin 3-D. New Perspectives in Sculpture and Installation, London/New York 2009, pp. 192–193.

    • Christian Cohrs: Meister von Morgen, in: Capital 06/2009, pp. 195–196.

    • Sandra Danicke: Ein Spiel mit der Zeit, in: art – Das Kunstmagazin, No. 5. May 2009, pp. 46–50.

    • Manfred Engeser: Sicherer Hafen, in: Wirtschaftswoche, No. 17, April 2009, pp. 137–142.

    • Ulrich Gutmair: Das Ende einer großen Fahrt, in: TAZ, Berlin, March 20, 2009.

    • Alexander Klaus: Kris Martin, in: www.art-magazin.de, March 19, 2009.

    • David Ulrichs: Kris Martin, in: Lapiz #252, Madrid, April 2009, p. 85.

    • David Ulrichs: Kris Martin, in: Hart #50, Antwerp, April 16, 2009.

    • Georgina Adam: Miami. Sales fall sharply in tough market, in: The Art Newspaper, No. 198, January 2009.

    • MY PRIVATE escaped from Italy, Ed. Paola Manfrin, Milan 2009.

  • 2008

    • Heavy Metal. Die unerklärliche Leichtigkeit eines Materials, Ed. Dirk Luckow, Ostfildern-Ruit 2008, pp. 23, 62–63.

    • Sarah Thornton: To whom the bell sells…, in: The Art Newspaper, Art Basel Miami Beach, Edition 6–7, December 2008.

    • Graham Gussin: Kris Martin. Fade in/Fade out, Bloombergspace 2008. www.bloombergspace.com

    • Alison Oldham: Nostalgia fans bring recent past forward, in: Ham & High, July 10, 2008.

    • Paul Carey-Kent: White works. Abstracts with little colour but big ideas, in: Art World, Issue 8, Dec 2008/Jan 2009, pp. 45–46.

    • Septiformis. Ars in Cathedrali, Eds. Alain Arnould OP, Mark Delrue, Antwerp 2008, pp. 54–60.

    • Friedhelm Mennekes: L’art dans L’Espace sacré, in: Traces du sacré, Ed. Mark Alizart, Centre Pompidou, Paris 2008, pp. 310–311.

    • Christopher Knight: Manipulating the found object, in: Los Angles Times, June 13, 2008.

    • Kris Martin, Ed. Sies + Höke, Düsseldorf 2008.

    • You Dig the Tunnel I’ll Hide the Soil, Ed. Jay Jopling, White Cube, London 2008, pp. 44–45.

    • Past – Forward, Ed. Zabludowicz Collection 176, London 2008, p 90.

    • Eliza Williams: Kris Martin: What’s The Time?, in: Flash Art, No. 260, May/June 2008, p. 149.

    • Jens Hoffmann: In the Hands of God, in: Frieze, No. 115, May 2008, pp. 136–141.

    • Lieven Van Den Abeele: Kris Martin, in: Der eigene Weg. Perspektiven belgischer Kunst, Ed. MKM Museum Küppersmühle für Moderne Kunst, Duisburg 2008, pp. 52–55.

    • Jessica Morgan: Kris Martin. Time bomb, in: Art Review, Issue 18, Januar/January 18, 2008, pp. 42–47.

    • All-Inclusive. Die Welt des Tourismus, Eds. Matthias Ulrich, Max Hollein, Cologne 2008, pp. 18–21, 222.

  • 2007

    • Amoreen Armetta: Kris Martin, in: Time Out New York, November 2007.

    • Massimiliano Gioni: To the End of the Night, in: Mousse Magazine, Issue 9/2007, pp. 56–57.

    • Holger Liebs: Ihre Majestät, das Monster. Der Kunstmarkt hat ein neues Spielzeug: „Art Fair Art“, in: Süddeutsche Zeitung, October 17, 2007.

    • Christopher Y. Lew: Kris Martin. From One Endpoint To Another, in: MoMA PS1, Newspaper Fall/Winter 2007.

    • Christophe Gallois: Some Time Waiting, in: Untitled, No. 42, Summer 2007, pp. 16–17.

    • Barbara Witkowska: Kris Martin s’expose à Venise, in: Weekend, June 2007.

    • Ci vediamo a casa, Ed. Perarolo di Cadore, Belluno 2007, pp. 51–55.

    • gehen bleiben. Bewegung, Körper, Ort in der Kunst der Gegenwart, Ed. Kunstmuseum Bonn, Ostfildern-Ruit 2007, pp. 170–177.

    • Matthias Thibaut: Einfach aufhören, in: Der Tagesspiegel, Oktober/October 13, 2007.

    • Xavier Tricot: A Portrait of the Skeleton as a Work of Art, in: The Skeleton in Art, Ed. Cheim & Read, New York 2007.

    • Paola Manfrin: Kris Martin. My Private, in: L’Uomo Vogue, No. 381, May/June 2007.

    • Josiah McElheny: Readymade Resistance, in: Artforum International, October 2007, pp. 327–335.

    • Jens Asthoff: Eternal Flame, in: Nichts weiter als ein Rendezvous, Ed. Künstlerhaus Bremen, pp. 36–39.

    • Stephen Feeke: Legacies of the Laocoon, in: Towards a New Laocoon, Ed. Henry Moore Institute, Leeds 2007, pp. 9–13.

    • Kris Martin, Symphony My Private 5, Eds. Paola Manfrin, Dario Villa, Milan 2007.

    • Étienne Bernard: Invité Mystère sur l’île de Vassivière, in: BeauxArts magazine, January 2007.

    • Chris Sharp: My Private Escaped, in: Flash Art International, No. 252, Jan/Feb 2007.

    • Chris Sharp: My Private Escaped, in: Flash Art Italia, No. 262, Feb/Mar 2007.

  • 2006

    • Stefanie von Spreter: Kris Martin, in: Of Mice and Men. 4th Berlin Biennial for Contemporary Art, Ed. KW Institute for Contemporary Art, Ostfildern-Ruit, pp. 36–37.

    • Katrin Wittneven: Seine Tage sind gezählt, in: Monopol, No. 4/2006, pp. 72–77.

    • Andreas F. Beitin: Kris Martin, in: Faster! Bigger! Better!, Eds. Gregor Jansen, Peter Weibel, Cologne 2006, pp. 212–213.

    • Stefanie Kreuzer: Kris Martin, das visuelle Potential der Leerstellen, in: Designing Truth, Ed. Stiftung Wilhelm Lehmbruck Museum, Freiburg 2006, pp. 64–69.

    • Ingeborg Wiensowski: Universelle Angst, in: KulturSpiegel, No. 4/2006, p. 32.

    • Martin Seidel: Designing Truth, in: Kunstforum International, No. 181, Juli/July/September 2006, pp. 326–329.

    • Protections. Das ist keine Ausstellung, Eds. Peter Pakesch, Adam Budak, Veronica Kaup-Hasler, Cologne 2006.

    • Henrikke Nielsen: Reviews: Kris Martin – Johann König, in: Flash Art International, No. 251, Nov/Dec 2006, p. 122.

  • 2005

    • Les Vanités dans l’art contemporaire, Ed. Anne-Marie Charbonneaux, Paris, 2005.

    • Eric Thoan: Returning the Bones to Death. Kris Martin, (anonymous), in: The Vanities in Contemporary Art, Oct 13, 2005.

    • Noemi Smolik: Kris Martin, in: Artforum, Summer 2005.

    • Renate Puvogel: Kris Martin, in: Kunstforum International, No. 175, April/Mai/May 2005, pp 295–297.

    • See History 2005. Der Private Blick, Ed. Dirk Luckow, Kunsthalle zu Kiel, Kiel 2005.

    • Ingeborg Wiensowski: Und hoppla…, in: Fivetonine, Supplement WirtschaftsWoche, No. 4/2005, pp. 60–62.

  • 2003

    • Katrien Devolder: Sound + Vision, in: Ÿanus 11/02, pp. 57–68.

    • Gelijk hit Het Leven is, Eds. Jan Hoet, Philippe Pirotte, Marc Ruyters, Ghent 2003.

    • Jaarcatalogus, Ed. Museum Dhondt-Dhaenens, Deurle 2003.

  • 2002

    • Een raadsel voor Zoersel, Ed. Inge Ketelers, Zoersel 2002, pp. 161–169.

  • 2001

    • Sonsbeek 9, Locus Focus, Ed. Stiftung Sonsbeek, Arnhem 2001.

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